چرا به تشک مواج تشک زخم بستر نیز می‌گویند؟

یکی از علت‌های اصلی استفاده از تشک مواج جلوگیری از زخم بستر و یا بهبود آن است. علت ایجاد زخم بستر در پوست و بافت‌های زیرپوستی فشار ممتد و طولانی مدت به یک ناحیه است. به همین دلیل است که به زخم بستر ،زخم‌های فشاری (Pressure sore) هم گفته می‌شود. زخم بستر اغلب در نقاطی ایجاد می‌شود که بافت عضلانی بین پوست و استخوان وجود ندارد. در این نواحی جریان گردش خون کاهش می‌یابد و مویرگ‌های تغذیه‌کننده پوست مسدود می‌شوند.

زخم بستر فقط بیمارانی که در حالت افقی و یا به پهلو خوابیده‌اند را تهدید نمی‌کند. افرادی که مداوم روی ویلچر می‌نشینند هم دچار این زخم‌ها خواهند شد.

زخم بستر با توجه به وخامت به 4 درجه تقسیم می‌شوند:

زخم بستر درجه 1: در این مرحله هنوز پوست سالم است. کمی قرمز شده است. وقتی با انگشت به آن فشار می‌آوریم سریع سفید نمی‌شود. پوست ممکن است دردناک، سفت، نرم‌تر، سردتر یا گرم‌تر از حالت معمول شود.

زخم بستر درجه 2: لایه رویی پوست از بین می‌رود. یک زخم کمی فرورفته به رنگ صورتی یا قرمز در محل تشکیل می‌شود؛ و ممکن است در محل تاول ایجاد شود.

زخم بستر درجه 3: چربی زیر پوست دیده و زخم گود می‌شود. در عمق زخم بافت مرده زرد رنگی مشاهده می‌شود.

زخم بستر درجه 4: عضله، تاندون یا استخوان دیده می‌شود. در عمق زخم بافت مرده و خشک‌شده است. شدت زخم گسترش‌یافته و به زیرپوست به‌ظاهر سالم هم رسیده است.

چرا به تشک مواج تشک زخم بستر نیز می‌گویند؟

تشک‌ مواج به دلیل ساختاری که دارند مانع از ایجاد زخم بستر می‌شوند. یا اگر بیمار دچار زخم بستر شده است کمک به بهبود آن می‌کنند. برای همین است که به این تشک‌ها، تشک ضد زخم بستر هم می‌گویند.

تشک مواج درواقع نوعی تشک بادی است؛ اما آن‌ها با پخش وزن کل بدن روی تشک به از بین بردن نقاط فشار کمک می‌کنند و در از بین بردن نقاط فشار مؤثرتر از تشک‌ها بادی هستند.در تشک مواج قسمت های مختلف تشک که از هم تفکیک شده اند و به واسطه لوله هایی به هم متصل با هم در ارتباط هستند به صورت ترتیبی از هوا پر و خالی میشوند که این عمل گردش خون در تمامی نقاط به خصوص نواحی تحت فشار را تسهیل کرده و از بروز زخم بستر جلوگیری میکند.در صورتی که تشک های بادی این قابلیت را به طور معمول ندارند و بیشتر بستری راحت برای اسراحت و خواب شبانه هستند.با توجه به مطالب گفته شده واضح است که برای بیماران قطعا نباید تشک بادی تهیه کرد بلکه متناسب با معیار های بیمار مانند وزن ،نوع بیماری،میزان زخم یا سلامت پوست  باید اقدام به خرید تشک مواج مناسب نمود.

چرا به تشک مواج تشک زخم بستر نیز می‌گویند؟

تشک مواج تخم‌مرغی برای چه بیمارانی مناسب است؟

بیمارانی که مدت‌زمان بستری آن‌ها زیر یک سال است؛ و مجبور هستند این‌یک سال را روی تشک بگذارند باید از این مدل تشک استفاده کنند.

اگر بیمار دچار زخم بستر نشده است و یا درجه زخم بستر او از نوع 1 یا 2 است؛ این تشک باز هم گزینه خوبی است؛ زیرا با انتقال و جابه‌جا کردن فشار در سطح تشک مانع از ایجاد زخم بستر می‌شود؛ و اگر بیمار دچار زخم بسترهای خفیف است کمک به بهبود آن‌ها می‌کند.

اگر وزن بیمار کمتر از 120 کیلو است این تشک مناسب خواهد بود اما درصورتی‌که وزن از این مقدار بالاتر است باید برای آسایش بیمار خود نوع دیگری از تشک‌های مواج را انتخاب بفرمایید.

اجزای اصلی تشکیل دهنده این مدل تشک مواج وورف VURF یک موتور کمپرس هوا و یک عدد تشک مدل تخم مرغی ، موجدار و مشبک باد شونده می باشد .

تشک مواج زخم بستر بیمار وورف VURF به وسیله 2 کانال مجزا ، فشار وزن بیمار ، بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن پخش می کند ،  به این صورت  از ایجاد زخم بستر جلوگیری می کند .

تشک زخم بستر بیمار تخم مرغی دارای کاور ضد حساسیت و ضد تعریق می باشد که قابلیت شستشو دارد

دستور العمل استفاده از دستگاه تشک مواج وورف VURF  :

  1. شلنگ اتصال هوا را به پمپ تشک مواج هوا متصل کنید
  2. تشک هوا را بر روی تخت قرار رهید و مطمئن شوید که شلنگ هوا پیچ خورده و گره زده نباشد
  3. دستگاه را به برق متصل کرده و کلید روشم دستگاه را بزنید
  4. فشار باد خروجی دستگاه را با ولوم تنظیم کننده ، تنظیم کنید

ویژگیهای دستگاه پمپ تشک مواج وورف VURF :

  • تحمل وزن تا 85 کیلوگرم
  • جلوگیری از ایجاد زخم بستر
  • چرخش هوا هر 5 دقیقه
  • جلوگیری از تعریق و آسیب های پوستی
  • گارانتی 2 ساله شرکت راد طب درمان البرز
  • تشک مدل تخم مرغی
  • دارای کاور ضد حساسیت و ضد تعریق قابل شستشو
  • دارای چسب و لایه پنچرگیری
  • دارای شیلنگ
  • تاییدیه اداره تجهیزات پزشکی
  • دارای استاندارد ISO 9001 و ISO 13485

شما می توانید با خیال راحت و خریدی مطمئن را در وبسایت فرداد الکتریک تجربه کنید .

منوی اصلی